close




這首〈Frozen〉是之前的遺珠之憾,寫「愛團推薦」的時候忘了放進去,因為很喜歡,所以想說乾脆單篇介紹這首好了。

MV的內容配上歌詞很淺顯易懂,探討家庭暴力的問題,不過我覺得單獨聽的時候可以不侷限於這方面,若只聽歌詞大概也可能衍生出不同的意境吧!說來好笑,歌詞翻譯到一半時發現網路上已有人翻過了,當下有點想半途而廢。但畢竟是我私心喜愛的歌曲,況且我與別人體會的感覺及文辭應該不盡相同,所以還是翻完了。反正,我沒抄襲就好了咩!

它的旋律節奏很強,深夜聽容易被震撼的鼓聲牽著走,一下一下恍若敲在心弦上般,引起偌大的共鳴,空靈憂傷的嗓音如銀弦牽引出內心最深沉的情緒,幾欲落淚。一開始聽這首曲子時常常沉入歌曲意境中,睜眼之時眼瞼濕潤。

也許只是我太愛哭了吧……



【※雖為拙譯,若欲轉載請告知及註明出處,謝謝!】

歌詞來源


〈Frozen〉 by Within Temptation
 


I can't feel my senses

我麻木毫無知覺
I just feel the cold

只感覺到刺骨的寒冷
All colours seem to fade away

所有的顏色似乎都消褪
I can't reach my soul

靈魂也消失無蹤

I would stop running

If I knew there was a chance

如果我知曉仍有機會,我不會轉身逃跑
It tears me apart to sacrifice it all

為了一切犧牲讓我快要分裂
But I'm forced to let go

但我別無選擇只能放手

Tell me I'm frozen

你說冰冷無情
But what can I do?

不過我又能如何?
Can't tell the reasons

無法說出口的理由
I did it for you

一切是為你而做

When lies turn into truth

謊言成真之時
I sacrifice for you

我為你犧牲
You say that I am frozen

你說我冰冷無情
But what can I do?

不過我又能如何?

I can feel your sorrow

我能感受你的傷悲
(I sacrifice)

(我犧牲一切)
You won't forgive me
你不會原諒我
But I know you'll be alright
但我知道你會好好的
It tears me apart that you will never know

你將永不知情讓我幾欲撕裂
But I have to let go

但我必須放手

Tell me I'm frozen

你說我冰冷無情
But what can I do?

不過我又能如何?
Can't tell the reasons

無法說出口的理由
I did it for you

一切是為你而做

When lies turn into truth

謊言成真之時
I sacrifice for you

我為你犧牲
You say that I am frozen

你說我冰冷無情
But what can I do?

不過我又能如何?

Everything will slip away

一切都會漸褪淡去
Shattered pieces will remain

When memories fade into emptiness

當回憶淡成虛無,只有殘破的碎片獨留
Only time will tell its tale
If it all has been in vain

如果皆為徒勞,只有時間能訴說

I can't feel my senses

我麻木毫無知覺
I just feel the cold
只感覺到刺骨的寒冷

Frozen

冰冷無情
But what can I do?

不過我又能如何?
Frozen
冰冷無情

Tell me I'm frozen

你說我冰冷無情
But what can I do?

不過我又能如何?
Can't tell the reasons

無法說出口的理由
I did it for you

一切是為你而做

When lies turn into truth

謊言成真之時
I sacrifice for you

我為你犧牲
You say that I am frozen

你說我冰冷無情

Frozen
冰冷無情

arrow
arrow
    全站熱搜

    carol820408 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()